Saturday, December 26, 2009

KL - BUKIT TINGGI PADANG..... SERIBU KEINSAFAN




















Bukit tinggi Padang - 21/12 - 24/12/2009..


.........Find my Root


Seribu keinsafan berada di bumi bertuah ini.
Maha suci Allah bumi ini sungguh indah,
walaupun dugaan gempa pada 30/9/2009,
kehidupan disini diteruskan seperti biasa.
Rumah rumah Allah berdiri teguh di setiap pelusuk kampung
Alhamdulillah selama 4 hari disini,
selamat begitu bersyukur pada yang Esa...
According to my mum my great great grandfather came from Bukit Tinggi Padang.
Maybe next visit we will find our relatives here..Insyallah.
On the way to Istana Pagaruyung Kab Tanah Datar ..my sis berbisik di telinga
"Do U feel what I feel..rasa macam balik ke kampung sendiri kan"
Ya I feel it too...sepanjang perjalanan didaerah Kab Tanah datar..
Terasa seoalah pulang ke kg sendiri.
I definetly will come again..Insyallah Dec 2010

Penghulu Istighfar

اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّى لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ
خَلَقْتَنِى وَأَنَا عَبْدُكَ
وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ
أَعُوذُ بِكَ
مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ
أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَىَّ
،وَأَبُوءُ بِذَنْبِى
فَاغْفِرْ لِى
فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ


Maksudnya :
Ya Allah, Engkaulah Rabbku
tiada tuhan yang layak disembah melainkan Engkau.
Engkau telah menciptakan aku dan aku adalah hambaMu.
Dan aku tetap di atas perjanjian dan taatsetia terhadapMu
dengan segala kemampuanku. Aku berlindung denganMu
daripada kejahatan yang aku lakukan.
Aku mengakui segala nikmatMu kepadaku
dan aku mengakui dosa yang aku lakukan,
oleh itu ampunilah dosaku.
Sesungguhnya tiada yang dapat mengampunkan
dosa melainkan Engkau.